Odborník: Šikanované deti chcú hovoriť o šikane, ale nemajú veľa príležitostí zdôveriť sa
V školách je stále málo aktivít zameraných na aktívne odhaľovanie šikany, málo miest a ľudí, ktorým sa dieťa reálne a diskrétne môže zdôveriť, uviedol odborník na prevenciu šikany a kyberšikany Peter Lengyel.
Šikanované deti chcú hovoriť o šikane, potrebujú to dostať zo seba von, ale nevytvára sa im dostatok priestoru, aby si mohli vybrať, kedy a komu sa zdôveria. V súvislosti s problematikou šikany to pre TASR povedal odborník na prevenciu šikany a kyberšikany Peter Lengyel.
"V školách je stále málo aktivít zameraných na aktívne odhaľovanie šikany, málo miest a ľudí, ktorým sa dieťa reálne a diskrétne môže zdôveriť," priblížil. Podľa Lengyela sa tomu veľakrát bráni aj školskými pravidlami.
"Videl som kabinety, učiteľov, kde mali napísané 'zákaz klopania'. Tam sa asi dieťa nepríde zdôveriť," skonštatoval odborník. Podľa neho sa šikanovaný žiak, najmä introvert, skôr zdôverí učiteľovi v diskrétnom prostredí než na chodbe či v zborovni s ďalším tuctom párov očí a uší.
Odborník vysvetľuje, že prežívanie detí je v prípade šikanovania veľmi rôznorodé.
Zdroj: skolske.sk
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre