Na celodennej súťaži Innovation Camp, ktorú zorganizovala vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko, mali stredoškoláci navrhnúť konkrétne riešenia zmien v obsahu a súčasnej forme vzdelávania. Vychádzať pritom mali z vlastných skúseností. Ich úlohou bolo navrhnúť aj to, aké vedomosti a zručnosti by chceli na škole získať a rozvíjať, ako by vedeli oni sami prispieť k lepšiemu vzdelávaniu a čo by im pomohlo uplatniť sa v praxi. Súťažné tímy hodnotili odborníci z praxe v zložení Katarína Kalašová – generálna riaditeľka, sekcia predprimárneho vzdelávania a základného vzdelávania, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Iveta Barková – riaditeľka, Súkromná základná škola Senec, víťazka ocenenia Učiteľ Slovenska 2020, Milan Polešenský - regionálny koordinátor pre Bratislavský kraj, IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže a Miroslav Dravecký – produktový manažér Edujobs.sk, Profesia, spol. s r.o.
Z dotazníkového prieskumu „Čo si myslia mladí?“, ktorý v období marec – december 2021 realizovalo Centrum pre výskum etnicity a kultúry pre organizáciu IUVENTA, a ktorý bol zameraný na rôzne aspekty života mladých ľudí v súčasnej spoločnosti, vyplývajú zaujímavé zistenia o zapájaní žiakov v škole do rôznych rozhodnutí. Prieskum priamo uvádza: Mladí ľudia často hovoria, že ak bývajú zapájaní do rozhodovania na úrovni školy, často ide len o veci, ktoré v skutočnosti nie sú dôležité a na beh školy nemajú prakticky žiaden vplyv. Učitelia či vedenie školy im vymedzuje len priestor, ktorý ich takpovediac „nebolí“ (napríklad mimo vyučovacie aktivity, výlety, výzdoba tried a podobne). Avšak do toho, čo sa žiaci budú učiť, je aspoň niekedy zapájaná necelá tretina študentov, pričom 45% do týchto rozhodnutí nie je zapájaných nikdy.
Zdroj: zones.sk
Komentáre