Kamerový systém problémové správanie nevyrieši

20.09.2011
Vzdelávanie a výchova

Kamery ako prevencia šikanovania nie sú podľa ministerstva školstva účinným prostriedkom. Dôležitejšia je pedagogická a psychologická intervencia a najmä prevencia.

Nie kamerové systémy, ale spolupráca s odborníkmi by mala podľa ministerstva školstva riešiť prvé prejavy problémového správania, záškoláctva, šikanovania či fyzického alebo psychického týrania. „Riaditelia škôl zodpovedajú za systémové aktivity školy v oblasti prevencie šikanovania a agresivity. Je dôležité, aby sa s podstatou, formami a nebezpečnými dôsledkami šikanovania oboznámili všetci žiaci, zamestnanci škôl a školských zariadení, školskí inšpektori a rodičovská verejnosť. Tieto formy správania nie sú neškodným humorom a zábavou,“ povedala hovorkyňa ministerstva Miriam Žiaková.

Podobný názor zastáva aj psychologička Eva Jaššová. „Kamery môžu pomôcť obetiam šikanovania, aby sa v škole cítili bezpečnejšie. Na druhej strane, aktérov šikanovania to môže nútiť svoje metódy vylepšiť a hľadať také spôsoby šikanovania, aby ho kamery nezachytili,“ povedala Jaššová. Len samotný kamerový systém podľa nej nestačí, treba k nemu pridať etickú výchovu, výchovu k empatii a dostatok komunikácie, ktorá by dokázala detskú osobnosť prebudovať tak, aby si aktéri šikanovania uvedomili nevhodnosť svojho správania. „Kamery len monitorujú, ale sociálnu patológiu samé neodstránia,“ hovorí Jaššová.

Zdroj: SITA (Trnavské noviny)

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte