2 príspevky / 0 nový
Posledné pridané
AnnaGaj
Školský digitálny koordinátor

Školský digitálny koordinátor je podľa zákona o pedag. zamestnancoch zaradený ako pedagogický zamestnanec (§ 19, podobne ako napr. učiteľ) a podľa § 36 vykonáva špecializovanú činnosť (ods. o) podobne ako napr. výchovný poradca (ods. i).
Úväzok má nastavený na 13 hodín vyučovania (tj 57% úväzku učiteľa ZŠ) a 50% na činnosti šk. digit. koordinátora (spolu 107%). Ako šk. digit. koordinátor bude financovaný z POP3. Vedenie navrhuje dve zmluvy - osobitne pre učiteľa a koordinátora - následne mu teda nevznikne nadčas. Je v poriadku takto nastaviť zamestnancovi dve zmluvy, keď napr. výchovnému poradcovi sa to takto nenastaví a teda jemu môže vznikať práca nadčas? Obidvaja pracujú pre toho istého zamestnávateľa, obidvom sa nejakým spôsobom, ktorý určuje legislatíva, kráti úväzok,... Dve zmluvy pre školského digit. koordinátora ho predsa znevýhodňujú v prípade práce nadčas. Je postup zamestnávateľa v súlade s legislatívou?

Maria Pavlikova
Školský digitálny koordinátor

Dobrý deň,
organizácia práce je v kompetencii zamestnávateľa. Pracovný úväzok nemôže byť 107 %. Dve pracovné zmluvy sú východiskom a vhodnejším riešením ako stály nadčas. Hodiny v jednotlivých činnostiach sa nesčitujú, tak môžu byť úväzky stanovené tak ako je potrebné. Prečo by mal vznikať za každú cenu nadčas ? To je hlavný zmysel práce školského digitálneho koordinátora. Pracovať sa má predsa bez nadčasov. Nerozumiem tomu.