Vzdelávanie a výchova
Prieskum: S deťmi do 12 rokov číta len tretina rodičov
Z prieskumu vyplynulo, že s deťmi do 12 rokov si denne číta 37 percent rodičov.
V súčasnosti číta denne s deťmi do 12 rokov len približne tretina rodičov. Vyplýva to z prieskumu venovaného téme čítania kníh na Slovensku. „Pritom prichádzať do kontaktu s knihou cez rodiča sa ukazuje ako ten najúspešnejší spôsob, ako u detí vybudovať zvyk na čítanie knihy. Z roka na rok zároveň klesá počet nielen tzv. knihomoľov, ale aj čitateľov všeobecne,“ upozorňuje Združenie vydavateľstiev a kníhkupectiev Slovenska (ZVKS). Zvrátiť tieto nelichotivé čísla má nová kampaň Začni čítať.
„Potvrdzuje sa, že ak rodičia čítajú, budú častejšie a viac čítať aj deti. Rodičia sú pre deti v tomto ohľade vzorom,“ hovorí predseda ZVKS Juraj Heger o výsledkoch časti prieskumu, ktorá sa venovala aj dôležitosti čítania kníh rodičov priamo s deťmi. „V populácii je stále prítomné vnímanie, že najlepším spôsobom motivácie, ako priviesť deti k čítaniu, je si čítať s nimi, a tým im ukazovať pozitívny príklad,“ dodal.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.