Vzdelávanie a výchova

Cudzie jazyky študuje individuálne desať percent študentov

Podiel individuálnych študentov jazykových kurzov na ich celkovom počte je približne desať percent, pričom má mierne rastúcu tendenciu. Vyplýva to z júnového prieskumu jazykového centra the Bridge, na ktorom sa zúčastnilo 500 študujúcich vo veku od 25 do 35 rokov. Z toho minimálne 350 ľudí je už zamestnaných.

"Ak je študent zaradený do správnej vedomostnej úrovne a v skupine nie je viac než osem ľudí, s kvalitným lektorom a dobrým plánom je skupinová hodina takmer rovnako efektívna ako individuálna,“ uviedla riaditeľka the Bridge Klaudia Bednárová, pričom dodala, že individuálne hodiny sú síce najflexibilnejšou formou štúdia, ale študenti ich majú tendenciu z času na čas zrušiť. "Dôležitým faktorom je interpersonálna inteligencia, ktorá je najmä u ľudí pracujúcich vo svete obchodu, politiky, školstva, sociálnych vecí alebo médií silnejšie vyvinutá, čo znamená, že fungujú oveľa lepšie v skupine ako individuálne,“ doplnila psychologička a terapeutka Katarína Šurdová, podľa ktorej skupina môže zároveň niektorých ľudí motivovať kvyššiemu výkonu.

Najviac záujemcov o individuálne hodiny je zradov nižšieho a stredného manažmentu finančných inštitúcií a IT firiem. "Zhruba dve tretiny individuálnych hodín sú priamo vo firme a jedna tretina na pôde školy,“ dodala Bednárová, podľa ktorej je druhá alternatíva efektívnejšia, lebo študenta neruší pracovné prostredie. Informácie agentúre SITA poskytol manažér jazykového centra the Bridge Peter Scherhaufer.

Zdroj: SITA