ZMOS žiada rezort školstva, aby návrh novely školského zákona stiahol

09.02.2021
Reformy školstva

Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) žiada Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR o stiahnutie návrhu novely zákona o výchove a vzdelávaní (školský zákon).

ZMOS zásadne nesúhlasí s predloženým návrhom ako celkom a žiada o predloženie návrhu nového zákona. Združenie rezortu školstva adresovalo 38 pripomienok k novele, z nich je 37 zásadných. TASR o tom informoval ústredný riaditeľ Kancelárie ZMOS Michal Kaliňák.
Návrh zákona bol podľa ZMOS predložený bez verejnej diskusie, bez predbežnej informácie o jeho pripravovaní. „ Jedným z odôvodnení novely školského zákona je aj znižovanie administratívnej záťaže. Na druhej strane, návrh zákona predpokladá prepracovanie alebo vznik nových vykonávacích predpisov vo forme vyhlášok alebo iných záväzných dokumentov, ktoré doteraz neexistovali (napríklad vyhláška o pedagogickej dokumentácii, vyhláška o ukončovaní štúdia v základnej škole, vyhláška o štipendiách),“ priblížil Kaliňák.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte