Sebahodnotenie školy – ako to robia v iných krajinách, ako by to mohli robiť naše školy?

13.12.2016
Reformy školstva

Pojem sebahodnotenie nie je v našich školách neznámy. Veľmi často sa však spája s administratívnou záťažou pre učiteľov, namiesto toho, aby sa spájal s jeho výsledkom, ktorý by mal priniesť zvýšenie kvality školy. Veď o to nám všetkým ide. 

„Externé hodnotenie kvality školy podporujúce sebahodnotiace procesy a rozvoj školy“ je nadčasový národný projekt Štátnej školskej inšpekcie. Vypracovali ho slovenskí odborníci na podmienky našich škôl a ktorý úzko súvisí s návrhmi cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania UČIACE SA SLOVENSKO - „V systéme hodnotenia kvality vzdelávania je základným prvkom sebahodnotenie školy, v ktorom si ciele zlepšenia stanovuje samotná škola ako súčasť nepretržitého úsilia o zlepšovanie procesu vzdelávania a ktoré je zohľadnené v externom hodnotení kvality vzdelávania nezávislým orgánom“.

Slovenské školy sú pripravené a schopné vykonávať procesy sebahodnotenia a neustále si kladú otázky „Aká dobrá je naša škola? Čo treba urobiť, aby bola lepšia?“. V procese sebahodnotenia, v rámci ktorého sa pravidelne zbiera a vyhodnocuje spätná väzba všetkých kľúčových aktérov vzdelávania (žiakov, rodičov, pedagogických a odborných zamestnancov, vedenia školy), školy v spolupráci so zriaďovateľmi formulujú ciele svojho ďalšieho rozvoja a konkrétne opatrenia na riešenie prípadných problémov a na odstránenie zistených nedostatkov.

Celý dokument aj s odpoveďami na otázky, týkajúce sa tohto procesu, nájdete tu:

 http://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/model.pdf

 http://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/manual.pdf

 http://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/manual.pdf

Zdroj: Školský portál/ssiba.sk

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte