Základné školy môžu predkladať projekty na podporu vzdelávania žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
Na podporu aktivít prispievajúcich k vyrovnávaniu sociálneho znevýhodnenia žiakov je zameraná výzva na podávanie žiadostí, ktorú v týchto dňoch vyhlásilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Rezort školstva tak aj tento rok poskytne školám finančné prostriedky na zabezpečenie rovnosti príležitostí posilňovaním záujmu žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia o vzdelávanie. Ďalšou oblasťou pomoci je aplikovanie nových foriem a metód vzdelávania najmä na zlepšenie čitateľskej gramotnosti či inováciu didaktických prostriedkov pre digitálne vyučovanie. Cieľom je tiež podporiť aktivity rozvíjajúce interkultúrne prostredie a spoluprácu s rodičmi.
Na financovanie takto zameraných projektov vyčlenilo ministerstvo celkovú sumu vo výške 49-tisíc eur, pričom maximálna výška príspevku MŠVVaŠ SR na jeden rozvojový projekt je 2 450 eur. Podmienkou pridelenia finančných prostriedkov je spoluúčasť žiadateľa alebo iných osôb podieľajúcich sa na realizácii rozvojového projektu najmenej 5 % z celkových nákladov na rozvojový projekt.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre