Podstatné mená - 3. a 4. ročník

Podstatné mená

Pomôcky

Malý zošit A6 (ako „zrkadielko“,40-listový), lepidlo, nožnice, zvýrazňovače (5 — 6 ks).

Motivácia

Pri písaní potrebuješ používať veľa gramatických pravidiel. Vyrobíš si teraz pomôcku, ktorá ti bude dobrým kamarátom.

Cieľ

Vyrobiť si pomôcku na rýchlu orientáciu v gramatickom učive a pravo- pise. Naučiť sa samostatne ju používať.

Metodické pokyny

Hlavnou úlohou gramatického slov- níčka je poskytnúť stručný pre- hľad gramatického učiva a rých- lu orientáciu v pravopise. Deti ho môžu používať pri práci na ho- dinách, diktátoch, doplňovačkách a písomných prácach, ako aj pri do- mácej príprave. Preto ho potrebujú dobre poznať.

  1. Dôležitá je samotná „výroba“ slovníčka, odporúčame, aby pri nej dieťa spolupracovalo s uči- teľom. Môže si do neho dopiso- vať aj ďalšie veci podľa vlastnej potreby.
  2. Sústreďte sa aj na nácvik „narába- nia“ so slovníčkom — kde a čo die- ťa nájde a ako to má využiť.
  3. Hlavne zo začiatku buďte pripra- vení dieťaťu pomôcť pri používa- ní na vyučovacích hodinách, ale aj pri samostatnej práci.
  4. Jednotlivé prehľady gramatiky vlepujte  do slovníčka postupne, podľa preberaného učiva.

Poznámka: Niektoré prehľady gramatiky obsa- hujú aj učivo, ktoré deti ešte nepreberali — tieto časti nechajte nevyfarbené, deti ich využijú vo vyšších ročníkoch.

Podstatné mená, ktoré si roztriedil na životné a neživotné, teraz zapíš do tabuľ- ky Vzory mužského rodu. Budeš vedieť, ktoré slovo kam patrí?

Stiahnite si dokument