DYSORTOGRAFIA - prídavné mená - 3. a 4. ročník

DYSORTOGRAFIA - prídavné mená - 3. a 4. ročník

Pomôcky

Malý zošit A6 (ako „zrkadielko“,40-listový), lepidlo, nožnice, zvýrazňovače (5 — 6 ks).

Motivácia

Pri písaní potrebuješ používať veľa gramatických pravidiel. Vyrobíš si teraz pomôcku, ktorá ti bude dobrým kamarátom.

Cieľ

Vyrobiť si pomôcku na rýchlu orientáciu v gramatickom učive a pravopise. Naučiť sa samostatne ju používať.

Metodické pokyny

Hlavnou úlohou gramatického slovníčka je poskytnúť stručný prehľad gramatického učiva a rýchlu orientáciu v pravopise. Deti ho môžu používať pri práci na hodinách, diktátoch, doplňovačkách a písomných prácach, ako aj pri domácej príprave. Preto ho potrebujú dobre poznať.

  1. Dôležitá je samotná „výroba“ slovníčka, odporúčame, aby pri nej dieťa spolupracovalo s učiteľom. Môže si do neho dopisovať aj ďalšie veci podľa vlastnej potreby.
  2. Sústreďte sa aj na nácvik „narábania“ so slovníčkom — kde a čo dieťa nájde a ako to má využiť.
  3. Hlavne zo začiatku buďte pripravení dieťaťu pomôcť pri používa- ní na vyučovacích hodinách, ale aj pri samostatnej práci.
  4. Jednotlivé prehľady gramatiky vlepujte  do slovníčka postupne, podľa preberaného učiva.

Poznámka: Niektoré prehľady gramatiky obsahujú aj učivo, ktoré deti ešte nepreberali — tieto časti nechajte nevyfarbené, deti ich využijú vo vyšších ročníkoch.

Tabuľku Slovné druhy si vystrihni a nalep na novú dvojstránku.
Postupne si vyfarbuj slovné druhy, ktoré sa práve učíte.
Jednou farbou si zvýrazni názov slovného druhu, inou farbou otázky, ktorými sa na slovný druh pýtame.

Stiahnite si dokument