Pomoc potrebujú jedálne verejných škôl, neštátne poukazujú na nerovnosť

09.11.2020
Zriaďovateľ

Ministerstvo školstva na svojom webe informuje, že celkovo je na Slovensku viac ako 4400 školských jedální

Zástupcovia cirkevných a súkromných škôl a školských zariadení poukazujú na nerovnosť medzi verejnými a neštátnymi zriaďovateľmi. Uviedli to v súvislosti s financiami, ktoré rezort školstva vyčlenil školám na nákup zariadenia pre školské jedálne. Tlačové oddelenie rezortu školstva pre TASR uviedlo, že na základe pravidelných ciest a návštev škôl a školských zariadení v SR považuje vedenie ministerstva školstva za zjavné, že finančnú pomoc potrebujú v prvom rade jedálne verejných škôl.
Prezident Združenia katolíckych škôl Slovenska Daniel Masarovič oceňuje gesto ministra k namáhavej práci kuchárok a pomocných síl, zároveň však poukazuje na pokrivenie tejto solidarity, keďže je zameraná len na jednu vybranú časť školských jedální. " Ministerstvo znovu uplatňuje princíp správcu, ktorý rozdáva zo spoločného, ale iba niektorým," uviedol.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte