Vzdelávanie a výchova

Školská inšpekcia odhalila zlyhania pri prijímaní detí do špeciálnych škôl

Školská inšpekcia odhalila zlyhania pri prijímaní detí do špeciálnych škôl

Závažné problémy sa podľa Matejkovej týkajú aj materiálneho a personálneho zabezpečenia škôl.


Až 79 percent detí prijímaných do špeciálnych škôl muselo v uplynulom školskom roku absolvovať rediagnostické vyšetrenie. Upozornila na to Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) s tým, že ide o dramatický nárast oproti predchádzajúcim rokom. Zároveň poukázala, že medzi prijímanými deťmi bolo výrazne vyššie zastúpenie žiakov z marginalizovaných rómskych komunít (MRK). TASR o tom informovala hovorkyňa ŠŠI Katarína Matejková.

„Takýto podiel rediagnostík je bezprecedentný a svedčí o tom, že systém diagnostiky prestáva plniť svoju ochrannú funkciu. Najviac sú ohrozené deti z MRK, ktorým hrozí nesprávne zaradenie do špeciálnych škôl,“ uviedla hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.


Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Prosím    prihláste sa   alebo   zaregistrujte   pre získanie benefitov Školského portálu


Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.