Prevádzka školy
Žiaci vysedávajú pred televízorom aj osem hodín denne
Vyplýva to z prvej fázy vedeckého výskumu Implementácia mediálnej výchovy na ZŠ, ktorý sa uskutočňuje v rámci predmetu Mediálna výchova na troch vybraných ZŠ v Bratislave.
"Zistili sme, že tretina opýtaných žiakov sedí pred televízorom alebo počítačom tri až osem hodín denne, pričom tretina opýtaných vôbec nevedela odhadnúť celkový čas, ktorý trávi s médiami," komentoval pre TASR autor projektu Marcel Lincényi.
Pozitívne podľa neho je, že až 72,5 percenta školákov si uvedomuje nebezpečenstvo, ktoré môže vyplynúť z médií. Mnohí ich používajú na zisťovanie informácií, ba dokonca k príprave domácich úloh do školy.
"Školáci nevedia odlíšiť komerčný produkt od verejnoprávneho, uviesť rozdiely medzi spravodajským a publicistickým obsahom a napísať príklad na reality show," upozornil ďalej Lincényi. Mediálna gramotnosť žiakov je na relatívne uspokojivej úrovni, oveľa horšie je to s mediálnymi návykmi školákov, tvrdí.
Projekt je realizovaný v rámci Ústavu estetickej a umeleckej komunikácie Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Tri vybrané bratislavské školy, ktoré sa zúčastnili na výskume, vyučujú Mediálnu výchovu ako samostatný predmet od začiatku školského roku.
Prvú fázu výskumu realizovali pedagógovia ešte pred výučbou nového predmetu.
Zdroj: TASR