Prevádzka školy
PELLEGRINI: Musíme nájsť lepší spôsob, ako míňať v školstve peniaze

Pellegrini nechcel byť konkrétny, ale do budúcna by sa mali podľa neho peniaze využívať tak, aby dali učiteľovi to, čo potrebuje. "Aby to neboli vymyslené projekty a školenia z úrovne ministerských úradníkov, ale aby si učitelia sami povedali, že potrebujú získať konkrétne zručnosti, a v čom ich majú školiť. V rámci adresnosti by som bol radšej, ak by peniaze do budúcna končili na konkrétnejšie účely, aby sami pedagógovia povedali, toto bolo fajn a toto potrebujeme," dodal Pellegrini.
Predseda parlamentu dnes otvoril aj tému učebnicovej politiky. Ako uviedol, pokiaľ štát financuje tvorbu učebnice, mal by to byť majetok štátu a práve štát by s ním mal nakladať ako chce. Štát by mal mať podľa exministra školstva možnosť zverejniť učebnice v digitálnej podobe, povoliť rozmnožovanie a nebyť v rukách autorských kolektívov a vydavateľstiev, ktoré na knihách participujú. "Som veľmi rád, že súčasné ministerstvo pristupuje k učebniciam inak a tvorí ich v spolupráci s pedagógmi, a tým pádom bude ministerstvo vlastníkom textov. Bude teda môcť využiť iba nejakého vydavateľa na vytlačenie a distribúciu knihy," dodal Pellegrini.
Predseda parlamentu dnes s účastníkmi ankety Zlatý Amos diskutoval napríklad aj o platoch v školstve či mobbingu a bossingu. Postavenie učiteľov sa podľa neho postupne každým rokom zlepšuje. Chýba mu však v médiách viac pozitívnych informácií o úspešných pedagógoch, žiakoch a školách.
Zdroj: SITA