Učitelia sú sklamaní postupom vedenia odborov

14.01.2013
Personalistika

Učitelia zo škôl zapojených do štafetového štrajku sú sklamaní, že vedenie Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku (OZ PŠaV) sa vydalo po vlastnej línii, bez monitoringu nálad svojej členskej základne.

„Dostali štafetový kolík - my sme ako amatéri ukázali, čo dokážeme, teraz to nechávame na profesionálov, ktorí sú za to platení,“ vyhlásili po dnešnom stretnutí na pôde bratislavského Gymnázia na ulici Ladislava Sáru. Vzhľadom na vyčkávací postoj OZ PŠaV je štrajk 13. marca podľa učiteľov zatiaľ jediná účinná aktivita, o ktorej aktuálne vedia. „Je na každom zamestnancovi školstva, nech zváži, či sa k nej pridá, alebo nie,“ uviedli učitelia zo škôl zapojených do minuloročného štafetového štrajku.

Pripomenuli, že s vedením najväčšieho odborového zväzu komunikujú od polovice decembra a na stretnutiach si vyjasnili postoje k pokračovaniu boja za pôvodné požiadavky a podelili sa o podnety. Ďalej budú pozorne sledovať Radu pre systémové zmeny v školstve a pôsobenie zástupcu OZ PŠaV Martina Matáka v nej. On sám sa vyjadril, že bude rád, ak sa zamestnanci v školstve vyjadria k systémovým zmenám a pošlú mu mailom návrhy na zlepšenie situácie.

Menšie Nové školské odbory navrhli ostrý jednodňový štrajk 13. marca počas maturít a testovania deviatakov. Snažia sa získať podporu minimálne 50 percent učiteľov. Štrajkový výbor najväčšieho odborového zväzu tento návrh nepodporil a označil ho za neadekvátny a nesystémový. Členovia odborov by mali podľa vedenia zvážiť účasť na takej akcii.

Celoslovenský štrajk zamestnancov školstva je naďalej prerušený. Ak sa požiadavky odborárov nedostanú do vízie ďalšieho rozvoja školstva, ktorú má do konca marca pripraviť ministerstvo školstva, štrajkový výbor rozhodne o vyhlásení protestných akcií, prípadne štrajku. Školskí odborári chcú prostredníctvom Rady pre systémové zmeny v školstve zapracovať do pripravovanej vízie rozvoja školstva svoje požiadavky.

Zdroj: SITA

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte