Aké sú naše vysoké školy?

19.05.2021
Personalistika

Úroveň vedomostí a zručností, prístupy fakúlt, univerzít, pedagógov, ale aj prípady akademických podvodov, ich riešenie a dosahy pandémie na vysokoškolské štúdium zisťuje od začiatku mája celoslovenský prieskum Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo (SAAVŠ).

Dotazník s názvom Akademická štvrťhodinka – 15 minút pre lepšie školy, môžu vyplniť všetci poslucháči bakalárskeho, magisterského, inžinierskeho a spojeného štúdia na vysokých školách. V štyroch jazykových mutáciách zohľadňuje rôznorodosť študentov vrátane menšín a zrakovo znevýhodnených osôb.
„Jedným zo základných pilierov moderného spôsobu zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania je priame zapájanie sa samotných študentov. Ich hlas má byť pre vysoké školy podkladom pre rozhodnutia, ktoré povedú k zlepšeniam,” hovorí predseda výkonnej rady SAAVŠ, Robert Redhammer.

Čo študenti naozaj potrebujú
Názory študentov budú súčasťou podkladov pri posudzovaní kvality škôl a môžu reálne prispieť k zlepšovaniu kvality vzdelávania. Akreditačnú agentúru bude zaujímať nielen spätná väzba od študentov, ale najmä to, ako s ňou vysoké školy naložia. Prieskum by mal ukázať aj to, aké majú podmienky na štúdium poslucháči so špecifi ckými potrebami a načrtnúť možnosti, ako by naše školy mohli prilákať viac zahraničných študentov. Získané dáta pomôžu vysokým školám zamerať pozornosť na reálne potreby študentov a reagovať na zmeny, ktoré v 21. storočí žiadajú a potrebujú. Akceptovanie ich názorov môže tiež napomôcť znížiť rozsiahly odliv študentov do zahraničia.
Podľa Bálinta Lovásza, ktorý stál tri roky na čele Študentskej rady vysokých škôl a v súčasnosti sa ako člen výkonnej rady agentúry usiluje o presadenie záujmov vysokoškolákov, je prieskum spôsob, ako prispieť k budovaniu kultúry spätnej väzby medzi študentmi. „Je veľmi dôležité, aby študenti nielen vyjadrili svoj názor, ale konštruktívnou kritikou pomáhali zlepšovať svoje štúdium a školy. Princíp vzdelávania zameraného na študenta nemôže fungovať, ak nepoznáme jeho pohľad na vysoké školy a na vzdelávanie,” hovorí B. Lovász.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte