Legislatíva
Zavádzanie nového programu sledujú učitelia s napätím

Učitelia z materských škôlok od ministerstva požadujú napríklad vydanie dodatku k štátnemu vzdelávaciemu programu s vytvorením postupnosti štandardov podľa vývinovej úrovne detí, tiež o spustenie programov kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov k novému programu alebo o vydanie nových metodík. Učiteľky materských škôl majú už v septembri začať pracovať v súlade s novým vzdelávacím programom. Keďže počas letných mesiacov je prevádzka materských škôl obmedzená, je podľa Benkovej nutné urobiť tak najneskôr do konca júna, aby sa pedagógovia materských škôl mohli na zmenu dostatočne pripraviť.
Nový štátny vzdelávací program pre materské školy predstavil minister školstva Juraj Draxler v decembri minulého roku. V porovnaní so súčasným platným programom má byť podľa ministra pre učiteľov jednoduchší. V podstatnej časti programu je definovaný výkonový štandard, ktorý hovorí o tom, čo má dieťa ovládať. Následne je definovaný aj obsahový štandard ako proces, ako sa dieťa učí. Novinkou je, že do vzdelávacieho programu integrovali evalvačné otázky. Učiteľka si teda podľa ministerstva môže pozrieť otázky a sama si ich kladie, aby zistila, či postupuje správne a či dieťa ovláda to, čo má ovládať. Dokument má tiež posilniť niektoré oblasti, ktoré sa týkajú rozvíjania kritického myslenia či ovládania geometrických obrazcov.
Na potrebu nového štátneho vzdelávacieho programu pre materské školy v minulosti upozorňovalo viacero učiteliek. Zástupcovia petičného výboru učiteliek materských škôl doručili začiatkom novembra na ministerstvo školstva aj petíciu, v ktorej žiadali ministra, aby schválil nový Štátny vzdelávací program pre materské školy a umožnil tým jeho zavedenie do praxe od septembra 2015. Petíciu podpísalo 618 ľudí, najmä učiteliek materských škôl.
Zdroj: SITA
Štítky: materské školy