Legislatíva
Trvalo 13 rokov, kým sme uznali, že aj alternatíva patrí do vzdelávania

Školský vzdelávací program Súkromnej základnej školy waldorfského typu v Bratislave sa začal overovať v roku 2 001. Jeho ukončenie sa predpokladalo po skončení absolvovania posledného ročníka, teda vo chvíli, kedy svoje školské výsledky prvýkrát ukážu deviataci. Proces sa však predĺžil o ďalšie roky. Hovorkyňa ministerstva školstva Beáta Dupaľová Ksenzsighová tvrdí, že dôvodom bola školská reforma, ktorá prišla v čase experimentálneho overovania. S reformou prišla aj zmena legislatívy. "Bol prijatý nový školský zákon, ktorý okrem iného stanovil dvojúrovňový model vzdelávania. Z uvedeného dôvodu bolo experimentálne overovanie predĺžené, a to vzhľadom na porovnanie výsledkov reformných ročníkov,"komentuje hovorkyňa. V roku 2013 nakoniec garant prišiel so záverečným hodnotením a odporúčal experiment ukončiť. Rezort sa na základe analytiky nakoniec rozhodol vydať súhlas, že waldorfská škola v Bratislave môže svoj vzdelávací program uplatňovať.
Zdroj: SITA