OTÁZKA MESIACA - OKTÓBER 2017

Zapojte sa každý mesiac do našej súťaže, zodpovedajte jednoduchú otázku a môžete vyhrať praktické učebné pomôcky z dielne nakladateľstva RAABE.

Správna odpoveď na otázku mesiaca september:

Koľko vzdelávacích oblastí obsahuje ŠVP pre predprimárne vzdelávanie v MŠ? 7 vzdelávacích oblastí​​

Ďakujeme všetkým, ktorí odpovedali na súťažnú otázku.

Výherkyňou septembrovej Otázky mesiaca sa stáva Monika Vranová. Blahoželáme!

Prichystaná je už otázka na október, tak neváhajte a zapojte sa do súťaže o zaujímavé ceny!

Otázka na október

Čo znamená skratka iŠVP?

  • Inovatívny štátny vzdelávací program
  • Inovovaný Štátny vzdelávací program
  • Inovovaný školský vzdelávací program

Výhra na október: 

DOBRÉ MENO UČITEĽA A DOBRÁ POVESŤ ŠKOLY

Brožúra s podtitulom "Odporúčané legislatívne opatrenia a možnosti právnej ochrany pri ohrození alebo poškodení dobrého mena učiteľa a dobrej povesti školy" identifikuje situácie a problémy, ktoré súvisia s poškodzovaním dobrého mena školy a pedagógov, či už zo strany rodičov alebo žiakov. Prináša praktické rady, ako sa v týchto situáciách brániť a ako im predchádzať.

POPIS

„Na internete píšu o našej škole nezmysly! Rodičia mojich žiakov sa mi verejne vysmievajú. V miestnych novinách ohovárajú našich učiteľov..."

V súčasnosti už nestačí právom chrániť iba hmotné statky, čoraz viac je nutné zaoberať sa aj ochranou „nevyčísliteľných" hodnôt ako je dobré meno, dobrá povesť či ľudská dôstojnosť. Základným predpokladom úspešnej obhajoby svojich práv je aj informovanosť o nich - informovanosť škôl a ich pedagógov o ochrane ich dobrého mena a povesti je ale na Slovensku veľmi malá

Publikácia sa snaží priblížiť čitateľom tie najdôležitejšie a najpoužívanejšie možnosti relevantnej právnej ochrany pri poškodení dobrého mena učiteľa alebo školy, a vysvetliť predpoklady a osobitosti využitia jednotlivých konkrétnych možností právnej ochrany.

V brožúre sa okrem iného dočítate:

  • Čo je dobré meno školy a jej dobrá povesť podľa zákona?
  • Čo môže negatívne zasahovať do dobrej povesti, čo a ako môže škola žiadať od porušovateľa?
  • Aké práva má škola v súvislosti s ochranou dobrej povesti podľa Tlačového zákona?
  • Čo je dobré meno učiteľa, jeho občianska česť a ľudská dôstojnosť?
  • Proti akým trestným činom sa môže učiteľ brániť?
  • Čo treba zvážiť v prípade ochrany dobrého mena školy a učiteľa súdnou cestou a ako postupovať?