Počítač ako didaktický prostriedok v materskej škole

17.08.2010
Vzdelávanie a výchova

Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť
optimálnu perceptuálno-motorickú, kognitívnu a citovo-
sociálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské
vzdelávanie a na život v spoločnosti.

Cieľom využívania počítača v MŠ nie je zoznamovať deti s jeho obsluhou, ale využívať ho ako jednu z nových metód, ktorá môže spestriť predškolské vzdelávanie. Pre vzdelávanie sú podstatné počítačové hry, programy a ich obsah.

Ďuračková uvádza, že: „Počítač ako univerzálny didaktický prostriedok má svoje pevné miesto v edukačnom procese. Keďže v edukačnom procese ide o nájdenie a aplikovanie takých didaktických metód a pomôcok, ktoré umožnia efektívnejšie osvojenie si učiva, môžeme práve počítač zaradiť medzi takéto prostriedky. Vhodne aplikovaný počítač so správne zvoleným a používaným programovým vybavením môže vo veľkej miere prispieť k zefektívneniu edukačného procesu."

Počítač v edukačnom procese môžeme chápať ako:
• pracovný nástroj učiteľa a učiaceho sa dieťaťa,
• predmet edukačného procesu,
• prostriedok na podporu a riadenie edukačného procesu osvojovania poznatkov,
• prostriedok automatizovaného informačného a riadiaceho procesu.“

Pri hľadaní odpovede na otázku ODKEDY? treba najskôr zodpovedať otázku AKO? Riešenie treba hľadať v spôsobe pedagogického konania a vo výbere kvalitných a vekovo primeraných programov.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte