Dobrú školu robia dobrí učitelia, tvrdí Kalmárová

04.01.2016
Prevádzka školy

Slabšie výchovno-vzdelávacie procesy v školách sú podľa hlavnej školskej inšpektorky obrazom krízy ľudských zdrojov na mnohých úrovniach vzdelávacieho systému.

Iba nepatrný počet škôl môžeme považovať v oblasti výchovno-vzdelávacích procesov za veľmi dobré. Naznačuje to trend vývoja slovenských škôl v uplynulom školskom roku 2014/2015, pričom hodnotili mieru rozvíjania kľúčových kompetencií. Pre agentúru SITA to povedala hlavná školská inšpektorka Viera Kalmárová s tým, že väčšina škôl dosahovala priemerné výsledky a mnohé z nich dokonca boli blízko hranice málo vyhovujúcej úrovne.

Tieto zistenia sú podľa Kalmárovej obrazom krízy ľudských zdrojov na mnohých úrovniach vzdelávacieho systému vrátane učiteľov. "Školu totiž dobrou nerobí výstavná a dobre vybavená budova, ani dobre prepracovaný vzdelávací program, ale dobrú školu robia dobrí učitelia," dodáva Kalmárová.

Kalmárová nepopiera, že dobrí učitelia sú aj v našich školách, ale nie je ich podľa nej dosť na to, aby naše školy boli skutočne dobré. "Zároveň je veľmi dobre v slovenskej spoločnosti pozorovateľná ľahostajnosť a dokonca odpor k zdieľaniu základných práv a slobôd. Deficit modelov napĺňania funkčných gramotností vrátane ignorovania vzťahu medzi kritickým myslením a utváraním názorov a postojov je smrteľnou kombináciou pre každú spoločnosť," dodáva Kalmárová.

Štátna školská inšpekcia sa v tomto školskom roku orientuje aj na základe predchádzajúcich pozorovaní najmä na kvalitu procesov v školských triedach, na rozvíjanie finančnej gramotnosti a na zisťovanie poznatkov a postojov žiakov v nadväznosti na základné práva a slobody.

Zdroj: SITA

→ všetky správy

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte