NÁZOR: List zúfalej matky: Mám doma piataka...

16.03.2017
Adaptívne učenie

…no hoci školu miluje a chodí do nej rád, známky v žiackej knižke tomu nenasvedčujú.

dieta v triede

Viem, že rodičia  vždy vidia svoje deti ináč,  ako učitelia. Samozrejme si o nich myslia ( myslíme), že vlastné deti sú chytré, múdre, rozumné, krásne a to učitelia sú blbí, nespravodliví a vôbec tomu nerozumejú, nevedia učiť a  dávajú im just zlé známky…

Samozrejme, že aj to moje dieťa je najchytrejšie na svete… len je trochu pomalšie ako ostatní spolužiaci. Napríklad v takej matematike. Neraz sa mi stalo, že sedel hodinu nad domácou úlohou a dumal…dumal…dumal. Tupo do toho hľadel akoby bolo zadanie v čínštine. Samozrejme nepriznal, že vôbec nevie o čom je reč.  Dokonca som si všimla, že keďže sa hanbí priznať, že vôbec nerozumie učivu, radšej mi zatají, že nejakú domácu úlohu dostali. A pritom obvykle  stačí sadnúť si k nemu, vysvetliť mu zadanie a preložiť mu ho do jeho reči – a zrazu to aj on pochopí. Rovnako to je, keď mi domov prinesie ukázať spackanú písomku. Keď sa ho opýtam, čo robil na vyučovaní, či sa zabával a nedával pozor, tvrdí mi , že počúval, ale nepochopil.  Keď sa rozprávam s rodičmi rovesníkov, zisťujem, že to ale nie je problém len toho môjho teliatka.

Ja chápem, že žiadna učiteľka sa nemôže venovať každému žiakovi jednotlivo, vysvetľovať,  predsa len ich má v triede tridsať.  A každý je iný. Jednému ide lepšie matematika, druhému gramatika, tretí si ľahko zapamätá prírodovedu, štvrtý pekne kresli a piaty rýchlejšie behá. Tých, ktorým ide všetko super je len zopár.  Ale  vysvedčenie dostávajú zo všetkých predmetov všetci rovnako. Ak má dieťa naozaj veľké, patologické  problémy s učením, tak sa to rieši individuálne. Čo však s deťmi, ktoré sú obyčajné, priemerné, bez porúch učenia, len občas čosi nepochopia, len občas nestíhajú  tempu rýchlejších spolužiakov, len občas v škole nedávajú pozor na hodine?  Prednedávnom som zistila, že môj syn takto nepochopil banálnu vec z matematiky z učiva  prvej triedy. Vie vypočítať príklad, ale nechápe prečo to tak je. Odvtedy hodne pokročili s učivom, ktoré na to nadväzuje a táto dlaždička z mozaiky mu tam chýba. Teda chýbala by, keby sme na to neprišli.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte