Učitelia chvália nový manuál ministerstva školstva, má im pomôcť pri prechode na dištančné vzdelávanie

08.09.2020
Vzdelávanie a výchova

Dokument je vypracovaný formou výstražného systému a manuálu odporúčaní na troch úrovniach, a to zelenej, oranžovej a červenej.

Učitelia vyzdvihujú nový manuál ministerstva školstva na zvládnutie prechodu na dištančné vzdelávanie. Ako pre agentúru SITA uviedla členka správnej rady Slovenskej komory učiteľov (SKU) Zuzana Hronová, tento dokument vo všetkých aspektoch zdôrazňuje potreby koordinovanej spolupráce všetkých zúčastnených.
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR koncom augusta zverejnilo stručný manuál na prípravu dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021.
Jeho cieľom je pomôcť nastaviť nutné opatrenia pre prípad prechodu jednej alebo viacerých tried na túto formu vzdelávania. Školy v ňom nájdu aj odpovede na to, ako postupovať pri rozhodovaní medzi offline a online dištančným vzdelávaním. Oceňuje manuál
SKU oceňuje práve najnovší ministerský manuál z 27. augusta, ktorý má slúžiť ako podpora pre školy pri prechode na dištančnú výučbu. „Práve vzájomný rešpekt a možnosť participácie vedenia, učiteľov, rodičov a podporných tímov považujeme za kľúčové hodnoty v školskom prostredí. Ich uvedomenie pomôže prekonať aj otvorenie nového školského roku v ťažkej situácii,“ vysvetlila Hronová.
Prvý manuál, ktorý ministerstvo predstavilo 18. augusta, riešil opatrenia pri otvorení nového školského roka ako aj prípadné situácie, ktoré môžu nastať pre šírenie ochorenia COVID-19. Ako vysvetlila Hronová, dokument svojim úvodom, kde tvrdí, že má odporúčací charakter, spustil v radoch rodičov diskusiu o nosení rúšok deťmi.
„Nosenie rúška považujeme za opatrenie, ktoré nie je náročné ani pre rodičov ani pre žiakov a účinne zabraňuje prenosu rôznych kvapôčkových infekcií v uzatvorenom priestore. Zdravotné a iné špecifiká žiakov učitelia vedia rešpektovať, teda problém s rúškami nevidíme dramaticky,“ konštatovala. Dodala, že ťažkosti však mohla spôsobiť potrebná izolácia žiakov pri podozrení na nové ochorenie v sezóne rôznych ďalších respiračných ochorení.

Pozitívne hodnotenie
SKU v manuáli z 18. augusta hodnotí pozitívne, že regionálny prístup bude rešpektovať špecifiká a jedinečnosti jednotlivých škôl. Objasnila, že celý dokument je nastavený tak, že o priebehu organizácie školy rozhoduje riaditeľ v komunikácii s Regionálnymi úradmi verejného zdravotníctva a zriaďovateľom. Hronová za SKU zároveň dodáva, že zmätočne pôsobia aktualizácie dokumentov, keďže si školy už isté dokumenty a vyhlásenia pripravili a vzápätí ich ministerstvo aktualizovalo. „Toto riaditeľom neuľahčuje organizáciu,“ skonštatovala.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte