Trnavskí študenti sa učia vo virtuálnom laboratóriu

27.09.2018
Vzdelávanie a výchova

Nad stolom sa vznáša vretenovité teleso. Definícia hovorí, že jeho povrch možno definovať ako množinu bodov, pri ktorých je súčet pomerov druhých mocnín vzdialeností od počiatku súradnicovej sústavy a druhých mocnín dĺžok poloosí rovný jednej. Neviete si na jej základe geometrický tvar predstaviť? Pre študentov na školách, zapojených do projektu NEWTON (Networked Labs for Training in Sciences and Technologies, EU Horizon 2020) nie je nič jednoduchšie. V najmodernejšom virtuálnom laboratóriu si môžu výsledný elipsoid popozerať zo všetkých strán, otáčať ho, prácou s parametrami meniť jeho podobu i pozrieť si, kde ho nájdu v reálnom živote - napríklad v podobe vzducholode. To všetko im umožňuje virtuálna realita.

Nad stolom sa vznáša vretenovité teleso. Definícia hovorí, že jeho povrch možno definovať ako množinu bodov, pri ktorých je súčet pomerov druhých mocnín vzdialeností od počiatku súradnicovej sústavy a druhých mocnín dĺžok poloosí rovný jednej. Neviete si na jej základe geometrický tvar predstaviť? Pre študentov na školách, zapojených do projektu NEWTON (Networked Labs for Training in Sciences and Technologies, EU Horizon 2020) nie je nič jednoduchšie. V najmodernejšom virtuálnom laboratóriu si môžu výsledný elipsoid popozerať zo všetkých strán, otáčať ho, prácou s parametrami meniť jeho podobu i pozrieť si, kde ho nájdu v reálnom živote - napríklad v podobe vzducholode. To všetko im umožňuje virtuálna realita.

„Moderné technológie sú dnes súčasťou každodenného života a školstvo nemôže zostať pozadu,“ hovorí Erik Ondrejička, hlavný majster odbornej výchovy na Strednej odbornej škole elektrotechnickej v Trnave, ktorá virtuálnu realitu testuje pri výučbe elektrofyziky. „Inovácie, ako je virtuálna realita, umožnia v odbornom vzdelávaní ešte väčšiemu počtu študentov získať zručnosti, ktoré zamestnávatelia potrebujú,“ hovorí.

Európsky projekt

Trnavská škola je jednou z dvoch, ktoré na Slovensku testujú digitálny vzdelávací obsah z projektu NEWTON (Networked Labs for Training in Sciences and Technologies, EU Horizon 2020). Spoločné dielo anglických, írskych, talianskych, španielskych, rumunských i slovenských špecialistov a učiteľov má s pomocou najmodernejších technológií zlepšiť kvalitu výučby prírodovedných a technických predmetov. Trnavskí študenti majú k dispozícii vo virtuálnej realite moderné laboratórium na výučbu elektrofyziky.

S pomocou okuliarov na virtuálnu realitu tak môžu skúmať nielen rôzne komponenty, ku ktorým by sa pre ich nedostupnosť či cenu v škole bežne nedostali, ale vedia interaktívne vytvárať obvody podľa pripravených schém. Výsledok si môžu nielen pozrieť – zapojená schéma odráža reálne správanie, takže na nej možno namerať hodnoty rôznych veličín ako pri práci so skutočnými súčiastkami.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte