Z tohto je jasné, že piaty
Z tohto je jasné, že piaty ročník by sa mal vrátiť na bývalý prvý stupeň a ideálne by bolo, aby počas celého cyklu mal žiak jedného vyučujúceho daného predmetu. Ináč to bude len veľký chaos bez očakávaného efektu. Na to treba pripraviť aj kvalitné učebnice, ktoré by mali byť rozdelené na menšie zošity a obsahovali by jeden tematický celok. Čo bude s deťmi, ktoré sa musia sťahovať a aký bude osud súťaží a olympiád? Ja si skôr myslím, že ZŠ má dať deťom základy a učivo by malo byť podelené na ročníky všade rovnako. Oveľa dôležitejší, vlastne najdôležitejší je učiteľ, ktorý podľa potreby vie pružne meniť formy a metódy vyučovania podľa potreby. Potom priestory, kde trávia deti väčšiu časť dňa, s kvalitnými a podnetnými pomôckami, odbornými učebňami, kde sa naozaj diferencovane môžu venovať rozvíjaniu svojich zručností i za pomoci asistentov. Triedy by mali mať najviac 15 žiakov. Toto by oveľa viac pomohlo všetkým, než nejaké cykly.
Komentáre