Detské spoznávanie prírody by malo byť o zážitkoch, nie memorovaní

04.04.2018
Vzdelávanie a výchova

Po veľkonočných sviatkoch mnoho škôl pripravuje pre svojich žiakov výlety do prírody.

Les

Nároky na kvalitu programu sa však zvyšujú, upozorňuje Inštitút aplikovanej ekológie Daphne, ktorý sa venuje príprave aktivít pre deti aj vzdelávaniu učiteľov.

"Za najdôležitejší aspekt ekovýchovy považujem samotný zážitok, keď deti majú možnosť vnímať prírodu všetkými zmyslami, keď sa prírody môžu fyzicky dotknúť, nazrieť pod povrch pôdy, namočiť si ruky do studenej vody potoka a prežiť radosť z objavenia živočíchov pod vyloveným kamienkom," opisuje koordinátorka ekovýchovy Daphne Miroslava Šárová.

Kým kedysi stačilo deťom rastliny a živočíchy ukázať a povedať im ich názvy, dnes programy obsahujú hry a zážitkové aktivity zamerané na rozvoj sociálnych kompetencií detí. "Úlohou učiteľa v dnešnej dobe je byť sprievodcom pre žiakov, ktorí spoznávajú svet na základe vlastných objavov a skúseností," myslí si produktová manažérka Daphne Jana Adamová.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte