V podpore vzdelávania rómskych detí chýba systém, tvrdí SaS
Štát vytvoril množstvo projektov a plánov, ale ich výsledky sa takmer vôbec nekontrolovali, tvrdí poslanec za stranu Sloboda a Solidarita Branislav Gröhling.
Veľká miera prepadávania prvákov zo sociálne slabých rodín je okrem iného výsledkom zlej, nesystematickej a neefektívnej integrácie Rómov. Tvrdia to poslanci za stranu Sloboda a Solidarita Lucia Nicholsonová a Branislav Gröhling, ktorých stanovisko agentúre SITA poskytlo komunikačné oddelenie SaS.
Gröhling tvrdí, že štát vytvoril množstvo projektov a plánov, ale ich výsledky sa takmer vôbec nekontrolovali. "V podstate ani presne nevieme, aké sú výsledky projektov, ako dopadli a čo priniesli,“ hovorí Gröhling. Obrovským problémom vzdelávania rómskych detí je podľa SaS prostredie, z ktorého pochádzajú. "Zanedbané rómske deti hneď pri nástupe do škôl zaostávajú za ostatnými, pretože mnohé nemajú doma vhodné prostredie na učenie. V rámci školení, ktoré sme robili v odborných školách, sme tiež spolupracovali so školami, ktoré majú rómskych žiakov. Mnohí potrebujú pozornosť a prácu, ktorá je nad rámec síl a času obyčajného učiteľa,“ uviedol Gröhling.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre