Súťažte, aby aj vaše deti mali v škole pekné a čisté toalety

09.08.2016
Prevádzka školy

Vštepovanie hygienických návykov je jednou z hlavných snáh rodičov. Ale aby sa ich deti mohli držať i mimo domova, musia mať na to vytvorené vhodné podmienky. Práve preto je úlohou škôl a ich riaditeľov hľadať cesty, ako svojim žiakom dopriať čo možno najideálnejšie hygienické prostredie.

To sa podarilo napríklad Slávke Ciskovej - riaditeľke Materskej školy Radatice v prešovskom okrese. Ako? Zapojením do projektu Domestos pre školy, v ktorom sa stali jednou z víťazných škôl.

Čo vám projekt priniesol a kedy ste si začali uvedomovať, že máte výhru na dosah ruky?

S myšlienkou zapojiť sa do projektu sme sa pohrávali už v prvom ročníku projektu, ale uvedomovali sme si, že sme jednotriedna materská škola a zrejme aj šanca na výhru bude minimálna, alebo žiadna, tak sme to vzdali. Neskôr sme sa však dozvedeli, že prvý ročník vyhrala práve jednotriedna materská škola, takže spolu s rodičmi sme spojili sily - len tak mimochodom práve oni boli iniciátormi toho, aby sme to skúsili a išli sme do toho.

Ako ste zvládali plnenie aktivít a ktoré aktivity bavili deti najviac?

Aktivity boli pre deti nielen zábavne, ale hlavne motivačné a motivovala ich najmä možná výhra v podobe krásnych, nových toaliet. Ako som spomínala, sme jednotriedna materská škola, tak tým mladším detičkám sme s aktivitami pomáhali, ale staršie deti ich bez problémov zvládali bez našej pomoci. Všetky aktivity boli niečím zaujímavé, ale najviac ich upútala piata aktivita, kde mohli najviac rozvíjať svoju kreativitu, nápaditosť, kedy vytvorili súhrn aktivít v 3D podobe. Z výsledku mali deti veľkú radosť.

Súťažte, aby aj vaše deti mali v škole pekné a čisté toalety

Prečo je dôležité mať v škole alebo medzi rodičmi takzvaného „guru projektu“ a aká je úloha tejto osoby v priebehu súťaže?

Pri takomto projekte je veľmi dôležitá komunikácia a spolupráca s rodičmi. Preto sme uskutočnili stretnutie rodičov a materskej školy, kde sme sa dohodli na určitom postupe, stratégii. Pozície "guru" sa ujala mamička, ktorá celú súťaž nielen monitorovala - napokon, nakoniec sme ju však monitorovali všetci, ktorí sme sa zapojili, ale jej funkcia bola v tom, že ľudí aktivizovala, nabádala, motivovala a tým vytvárala stále väčšiu a širšiu komunitu ľudí, ktorá participovala na celom projekte.

Získala vaša škola body iba za splnené aktivity alebo i zberom účteniek? Mali ste na zber účteniek nejaký systém?

Samozrejme, body sme získavali aj za účtenky. Aby sme mali o všetkých prehľad, zabezpečili sme zberné škatule na účtenky, ktoré sme rozmiestnili do obecných obchodov, na obecný úrad a jedna bola aj v materskej škole. Tu opäť môžem spomenúť „guru“ mamičku, ktorá si to zobrala na starosť a účtenky potom nahadzovala do systému.

Čo by ste odkázali ostatným školám a škôlka, ktoré premýšľajú nad tým, že sa do projektu Domestos pre školy zapoja?

Už som sa zmienila, že sme jednotriedna materská škola, a nedávali sme si veľké šance na výhru. Musím však povedať, že vôbec nie je podstatné, či je materská, alebo základná škola malá alebo veľká. Dôležitá je spolupráca s rodičmi, motivácia, participácia a v konečnom dôsledku veľká radosť z výhry.

Zdroj: skolskyservisk.sk

→ všetky správy

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte