Štátny tajomník P. Krajňák bude v rezorte pôsobiť v novej sekcii

10.01.2018
Personalistika

Tá by mala zastrešovať oblasť výchovy a vzdelávania národnostných menšín s presahom kompetencií na všetky druhy škôl.

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR

Ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová (nominantka SNS) a štátny tajomník Peter Krajňák (Most-Híd) sa dohodli, že v rámci kompetencií štátneho tajomníka vznikne nová sekcia. Tá by mala zastrešovať oblasť výchovy a vzdelávania národnostných menšín s presahom kompetencií na všetky druhy škôl.

Zároveň plánovanou náplňou novej sekcie bude oblasť inkluzívneho vzdelávania s dôrazom na vytváranie podmienok inklúzie vo všetkých školách a školských zariadeniach a komplexný prístup a tvorba systémových opatrení. 

Lubyová podotkla, že o vzatí kompetencií štátnym tajomníkom komunikovala s nimi priebežne počas troch mesiacov, odkedy prišla na ministerstvo. "Už vtedy pred nami stála úloha zrušiť 14 miest. Je to smerné číslo, ktoré sme dostali od Ministerstva financií SR.

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte