Roztrhané slová - edukačná aktivita

26.04.2012
Vzdelávanie a výchova

V tejto edukačnej aktivite pre deti vo veku od 4 do 6 rokov sa zameriate na rozvoj fonologických procesov, rozvoj kognitívnych procesov a kognitívneho poznania a rozvoj komunikatívnych kompetencií.

Ciele edukačnej aktivity:
- podporovať rozvíjanie komunikatívnych kompetencií,
- hľadať súvislosti medzi doterajšími poznatkami a novými skúsenosťami,
- rozvíjať fonologické procesy prostredníctvom uplatňovania analyticko-syntetických hier a činností so slovami,
- rozvíjať konvencie segmentácie slova na slabiky,
- podporovať rozvíjanie verbálnej aktivity zameranej na rozklad slova,
- hľadať súvislosti, správne zoraďovať predmety podľa kritérií,
- verbálne reagovať jednoslovne, viacslovne na jednoduché otázky,
- vedieť zhodnotiť vlastnú činnosť i činnosť iných.

Pomôcky:
- rozstrihané obrázky zvierat a kvetov (na toľko častí, koľko má dané slovo slabík),
- obrázky zvierat, kvetov, vecí,
- lopta, hračky, predmety...,
- tri košíky, šesť mašlí.

Motivácia
Učiteľka motivuje deti rozhovorom: Jar je obdobie, keď začínajú kvitnúť kvietky. Viete mi povedať, aké kvety začínajú na jar kvitnúť? (možné odpovede – snežienka, prvosienky, záružlie, narcis, fialka, púpava. Učiteľka môže deti naviesť na odpoveď opisom znakov jednotlivých kvetov). Taktiež sa po zime prebúdzajú zvieratká a rodia sa mláďatká. Viete, ako sa volajú mláďatá našich domácich zvierat? Napr.:
Ako sa volá mláďa kravy? – teľa
Ako sa volá mláďa sliepky? – kuriatko
Ako sa volá mláďa ovce? – jahňa
Ako sa volá mláďa mačky? – mačiatko
Ako sa volá mláďa psa? – psíča...

Stiahnuť si postup a tipy na edukačnú aktivitu >>

 


Viac v publikácii Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy
.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte