Edukačná aktivita „Na hrušky“

27.10.2010
Vzdelávanie a výchova

Jeseň – obdobie „zubatého“ slniečka, opadajúceho pestrofarebného lístia šuchotajúceho pod našimi nohami počas prechádzky, zbierania gaštanov, jabĺk, hrušiek a iných maškŕt, ale aj chladnejšieho, zamračenejšieho a upršanejšieho počasia nútiaceho človeka sedieť vnútri pri teplej šálke mlieka či čaju.

Spríjemnite si (sebe aj deťom) takýto deň priloženou edukačnou aktivitou „Na hrušky“, ktorá deti nielen zabaví a niečo naučí, ale aj rozohreje.

Ciele edukačnej aktivity sú:
•  poznávať a rozlišovať farby,
•  riešiť jednoduchú úlohu,
•  pohotovo meniť postoje,
•  rozumieť pohybovému vyjadreniu – improvizovaný pohyb na známu riekanku,
•  orientovať sa v priestore,
•  oboznámiť sa s typickými znakmi jesene,
•  poznať niektoré druhy ovocia,
•  kresliť uvoľnene.

Pomôcky:
•  časopisy Včielka (1984), BOBI (2004),
•  pastelky,
•  obrázkový materiál – ovocie, jeseň.

Postup:
1. Učiteľka sústredí deti do kruhu.
2. Pred samotným cvičením im zarecituje básničku a ukáže jednotlivé úkony.
3. Deti stoja v kruhu, recitujú a pritom znázorňujú úkony:

My sme hrušky           (deti skáču do kruhu s rukami vbok)
u tetušky,                  (chodia po obvode kruhu – úklony vpravo, vľavo)
pichajú nás                (prstom znázorňujú pichanie)
osy, mušky.               (mávajú rukami v upažení ako krídelkami)
Skočme na zem,         (zastanú)
hopky, hopky,            (dva poskoky)
bude hrušiek              (chytia sa za ruky a otočia sa)
hŕba, kôpky.       
Osa, muška odletí,      (zastanú a mávnu rukou ako na odlet)
bude všetko pre deti.   (tlieskajú)

(Marta Benčatová: Na hrušky, Včielka, 1984) 

Obrázok postupu k tejto aktivite nájdte TU.

Cvičenie môžeme zaradiť na celý týždeň, aby si deti zapamätali jednotlivé úkony. Snažíme sa o presné vykonávanie pohybov, odvíjanie chodidiel pri chôdzi, ladný pohyb pri mávaní a upažení. Cvičenie je možné podfarbiť hudbou.

Vybrané z publikácie Dieťa a jeho svet.

 

 

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte