Deň otcov oslávime ako malí stavbári

07.06.2010
Vzdelávanie a výchova

Už o niekoľko dní, 20. júna 2010 slávime Deň otcov. Využite príležitosť stráviť tento deň spolu a hravo s Vašimi deťmi v materskej škole a ich rodičmi. Inšpirácie môžete načerpať od nás, ponúkame Vám touto cestou zaujímavé edukačné aktivity. Stačí pár pomôcok a pekný deň sa môže začať.

Deň otcov stále zostáva sviatkom, ktorému sa nevenuje väčšia pozornosť. Uctime si lásku, starostlivosť a pozornosť našich otcov! Pripravte deň venovaný len im, deň plný pohody a zábavy. Usporiadajte súťaže, navarte niečo dobré a najmä, nezabudnite sa hrať!

Ako inšpiráciu Vám ponúkame edukačnú aktivitu Malí stavbári:
Edukačná aktivita je ideálna najmä pre deti vo veku 5-6 rokov, zahrať sa ju však môžu aj ostatné deti. Má dve časti a spĺňa ciele spolupráce v skupine, prezentácie a uplatňovania poznatkov o tvaroch či primeraného hodnotenia svojho výkonu. Budete potrebovať materiál na stavbu, výkres a dobrú náladu.

I. časť – Kto chce domček budovať...

1. Učiteľka: „Zahráme sa spolu s ockom na stavbárov.“
2. Každé dieťa chytí za ruku svojho otca a spoločne utvoria kruh. Spievajú a pohybujú sa vo viazanom útvare vždy na prvé verše piesne:
•  „Kto chce domček budovať, nech sa pridá k nám (v kruhu).
Tehličky na tehly, múry sme už vytiahli“ (v stoji smerom do kruhu znázorňujú dlaňami prekladanie tehličiek  zdola nahor, v rytme piesne).
•  „Kto chce domček zasklievať, nech sa pridá k nám (kruh a chôdza v kruhu).
Tabličky sklenené, okná sú už hotové“ (stoj, predpažením oboch rúk a vztýčeným ukazovákom kreslia pomyselný tvar štvorca – okno, v rytme).
•  „Kto chce domček natierať, nech sa pridá k nám (kruh a chôdza v rytme).
Štetcom sem a štetcom tam, tak ja domček natieram“ (stoj, pohybom ruky vpravo, vľavo napodobňujú natieranie).
•  „Kto chce domček pokrývať, nech sa pridá k nám (kruh, chôdza v rytme).
Škridlu za škridlou, hotový je celý dom“ (ruky pred seba, ich striedaním deti znázorňujú ukladanie škridiel; na slová „hotový je celý dom“ utvoria nad hlavou rukami striešku).
3.    Na záver hry si spoločne zatlieskajú.

II. časť – Stavbári

1. Skupinová práca otca s dieťaťom. Samostatne sa rozhodnú, ktorú stavebnicu si vyberú, a spoločne postavia domček pre svoju rodinu.
2. Po ukončení stavby otec napíše adresu na výkres a dieťa naň pripne značku, ktorú používa na označenie svojich vecí v materskej škole.
3. Tým si určia svoje miesto v imaginárnom mestečku vytvorenom v triede.
4. Chytia sa za ruky a prechádzajú pomedzi vytvorené objekty. Navzájom si prácu hodnotia.

Tipy:
• Učiteľka pripraví dostatok konštruktívneho materiálu. Môže to byť aj modelovacia hmota, poprípade môže využiť prítomnosť otcov na zbíjanie malých doštičiek.
• Za dobrého počasia je vhodné stavať domčeky a hrady v pieskovisku.
 
Viac sa dozviete v našej publikácii Dieťa a jeho svet.
 

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte