BLOG: Ušetrím na doučovaní vďaka moderným technológiám...?

04.07.2017
Adaptívne učenie

Tak a je to tu... Vysvedčenie je doma... Niečo z tej katastrofy, ktorá tam bola na polroku, sme si poopravovali, ale na zverejnenie vysvedčenia to aj tak ešte nie je...

Adaptívne vzdelávanie

Posledné dva mesiace sme naozaj zabrali, za výdatnej pomoci doučujúcich. Takže my na dovolenku tohto roku na rozdiel od nich nejdeme, ale syn aspoň pochopil, že sa naozaj treba učiť a tie jednotky, čo nosia jeho kamaráti, nie sú len tak zadarmo, že sa tak narodili, ale tiež sa do školy musia pripravovať a učiť. Doteraz bol totiž presvedčený o tom, že oni sú geniálni a on je hlúpy a nemá na to bunky.

Mohli sme s tými doučovaniami začať skôr, ale žiaľ, neboli peniaze, a tak si hovorím, radšej neskôr ako nikdy. Hlavne, že to pochopil... Aspoň dnes, keď mi mával vysvedčením pred nosom, sa tak tváril.

Ale nie o tom som chcela. Dnes som na internete našla niečo super zaujímavé, nejaký online softvér, ktorý by mohol vyriešiť naše problémy so školou bez toho, aby som musela platiť drahé doučovania a aby som ja bola stále v strese zo školy. Syn totiž nie je... Jednoducho to má tak trochu „na háku“. I keď som si všimla, že škola hrou ho baví a keď je učenie poňaté zaujímavo, úplne ináč mu to lezie do hlavy ako strohé poučky. Dokonca aj tá prekliata matematika... Ale späť k môjmu objavu - ten softvér sa volá Vedomat.

Pripadám si ako Jára Cimrman na patentovom úrade, keď mu zakaždým, čo priniesol nejaký zlepšovák, povedali: „Teď tady byl...“ Mám pocit, akoby niekto čítal moje nešťastné statusy o školských problémoch a na základe nich vytvoril moderný softvér pre školy. Samozrejme žartujem, niečo takto premakané by som nikdy nedokázala vytvoriť, ale presne takto nejako som si predstavovala modernú školu 21. storočia v období moderných technológií. 

Podľa toho, čo som si o Vedomate prečítala, by to malo fungovať asi tak, že v škole žiaci dostanú prístupové údaje, každý si vytvorí svoj vlastný účet a bude len za pomoci pripojenia na internet riešiť na počítači alebo v tablete úlohy, ktoré sa prispôsobia jeho znalostiam. Zatiaľ sú dostupné úlohy z matematiky pre celý druhý stupeň základnej školy, ale vraj by postupne mali pribudnúť ďalšie predmety.

Učiteľka bude vidieť, ktorý žiak tomu venoval koľko času a hlavne, ako mu to ide. A to nie je všetko. Ten softvér je vraj takpovediac veľmi šikovný. Žiak dostane príklad. Ak ho vypočíta správne, dá mu ďalšie príklady, postupne aj ťažšie. Ak však vypočíta príklad nesprávne, softvér dokáže nejako zázračne prísť na to, čomu žiak nerozumie a ďalším príkladom ho vie trpezlivo naviesť na stopu k správnej odpovedi. Neposúva ho teda v obťažnosti ďalej, ale snaží sa, aby si precvičil učivo, ktoré mu nejde. Žiak má pritom stále pocit, že sa hrá. Nemá stres zo zlej známky, len snahu odpovedať čo najlepšie a dostať sa tak „na vyššiu úroveň“. Je to podobné, ako v počítačových hrách – vyšší level žiak dosiahne až po zvládnutí súčasného. Iba s tým rozdielom, že nehovoríme o premárnenom čase pri počítačových hrách, ale o získaní lepšej znalosti matematiky za pomoci moderných technológií.

Vyzerá to fajn a nádejne. Teraz mi už len ostáva dúfať, že sa to čo najskôr začne používať na školách a že to naša škola stihne skôr, ako to moje dieťa pôjde na strednú školu... Veď si to školy teraz môžu dokonca vyskúšať na jeden mesiac zadarmo...

Autor: Laura Kovalová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte